Alle zeilfoto's 2015 online
Het is het eind van het jaar en op het nippertje de foto's van de laatste week zeilen online gezet op een publieke plaats. Alle zeilfoto's van afgelopen zomer zijn nu te vinden in het Ûlepanne album op Flickr
Het is het eind van het jaar en op het nippertje de foto's van de laatste week zeilen online gezet op een publieke plaats. Alle zeilfoto's van afgelopen zomer zijn nu te vinden in het Ûlepanne album op Flickr
Trouwens, het album van mijn kerst/nieuwjaar "kaarten" begint al een mooie verzameling te worden.
Als je een GPS tracker meeneemt tijdens een dagje zeilen bij de Ulepanne dan ziet dat er ongeveer zo uit in Google Maps.
Helaas heb ik de tracker pas na anderhalf uur gestart, dus start de track midden op het Slotermeer. Boven Woudsend hebben we op de Noarderie hogerwallen en lagerwallen gedaan. Nou ja, ik heb lagerwallen tegen een steiger gedaan, we hebben met ons drieen daar hogerwallen tegen een baggerschuit gedaan.
Dit jaar geen fiets- maar een zeilvakantie. Eigenlijk 2x, want in juni een week zeilles (voor volwassenen!) gehad en ook in juli weer een week. Inmiddels heb ik het CWO diploma Kielboot II en zou ik dus zelfstandig met mooi weer een kleine zeilboot onder controle moeten kunnen houden.
Afgelopen maandag naar de Oostwold Airshow geweest met Arnoud, Linda, Auke en wat jeugdige mormels.
Wat was daar te zien, vooral veel propellorvlgtuigen, met een sterke nadruk op WOII (Mustang, Spitfire, maar ook kwijl een Hurricane, een Corvair en Catalina), maar ook veel moderne stuntvliegtuigen en een straaljager (Hunter) en het Breitling stuntteam.
Op Flickr heb ik een veertigtal foto's staan, hieronder maar een paar!
Afgelopen pinksterzondag met Machteld te fietsen geweest. Een lekker rondje door Noord-Friesland.
87 km in een uurtje of wat. Doorgefietst, maar onderweg rustig aan gedaan met eten en foto's maken. Dus eigenlijk hollen en stilstaan. Mooie plekken net onder Wyns en in het Ottema-Wiersma reservaat.
Hieronder een selectie van de foto's, meer op Flickr.
Ook dit jaar weer samen met Auke op fietsvakantie geweest. Na het mislukken van de 2012 fietsvakantie en de goede ervaringen van de 2013 vakantie, hebben we toch maar besloten om Basel naar Rome nog eens te proberen. Eerst rustig aan door Zwitserland en dan daarna lekker door te fietsen over de Po vlakte, om dan mooi op tijd in Rome te komen, zonder ons echt te hoeven haasten.
Dat liep toch iets anders, niet vanwege een blessure ofzo, maar puur door overmacht. Het plan was om op vrijdag de 13e (daar heb je het al) 's avonds met de CityNightLine nachttrein van Utrecht naar Basel te reizen, daar zaterdagochtend vroeg aan te komen en dan echt aan de vakantie te beginnen. Tot ik halverwege de middag door de Treinreiswinkel gebeld werd dat de trein die we geboekt hadden niet zou rijden en men bezig was een alternatief te regelen, maar dat het erg lastig zou worden. Zeker voor Auke die vanuit het "verre" Noorden moet komen. Tijdens het Pinksterweekend twee weken eerder waren er in het Ruhrgebied en zuidelijk daarvan richting Keulen honderden bomen op het spoor gevallen waardoor er te weinig capaciteit zou zijn om de nachttrein te laten rijden.
Na wat heen en weer gebeld te hebben kwam het er op neer dat ik zaterdagochtend naar het Amsterdamse filiaal van de Treinreiswinkel zou gaan, daar een van de 2 alternatieven die men vrijdagmiddag had bedacht zou uitkiezen en nieuwe kaartjes laten printen. Uiteindelijk bedacht dat ik zondagmiddag vanuit Weesp naar Groningen zou treinen, daar Auke oppikken, naar Leer gaan, vanuit Leer naar Hannover, om dan in Hannover een nachttrein naar Basel/Zurich te pakken. Het resultaat van dit alles is dus dat we twee dagen later dan gepland voor het station in Basel staan om te beginnen met fietsen. Het aantal kaartjes dat ik uiteindelijk bij me had was best aanzienlijk, 4 originele CIV kaarten Utrecht - Basel (1 slaaprijtuig reservering + 1 reservering fiets p.p.), 4 nieuwe reserveringen a 0 euro voor de nachttrein Hannover - Basel en 2 fietsreserveringen Leer - Hannover. En een brief voor de conducteurs onderweg met het verzoek bovenstaande verzameling als geldige vervoersbewijzen te zien. Alleen de NS conducteur tussen Zwolle en Groningen keek bedenkelijk en begon in de Railpocket te studeren, maar gaf toch op toen ik maar bleef volhouden dat omreizen via Leer de enige oplosing was.
Dit jaar is het eerste jaar dat ik een GPS tracker bij me heb, hieronder eerst de route zoals we die gefietst hebben.
Gisteren, eh, zondag dus, samen met Machteld in het kader van het mooie weer een paar uur gefietst. Omdat we de afgelopen twee jaar zo ongeveer al het mooie aan de westkant van Utrecht al hadden gefietst de fietsen achterop de auto gedaan en maar eens vanuit Leersum begonnen aan een fietstocht.
Ik ben alle hellingen zo snel mogelijk opgefietst en heb aan het einde de Amerongseberg omhoog gefietst en weer afgedaald. De route was dus Leersum, Amerongen, Elst, Rhenen, Wageningen, Bennekom, Rhenen, Veenendaal, Leersum.
Dit is het rondje dat ik het vaakst fiets, meestal een licht andere route via de Burgemeester Stramanweg naar Ouderkerk aan de Amstel, maar deze variant is denk ik de nieuwe standaard. Fietsen langs een provinciale weg vind ik maar niks.
Stichting Hack42 kreeg een aantal maanden geleden een kelder vol computers, randapparatuur, documentatie en media (midden jaren '70 tot begin jaren '90) aangeboden volgens het alles of niets systeem. Er stonden bijzondere apparaten tussen, maar ook systemen die we al hebben, waar er meer dan drie van stonden of die onvoldoende interessant zijn, in verhouding tot de moeite van het meenemen en de ruimte die ze innamen. Dat betekende uitspitten en een gedeelte meenemen; de rest werd (voor zover niet door andere belangstellenden afgevoerd) gestort in een container.
In het lange Hemelvaartweekend ben ik samen met mijn zus naar Berlijn geweest, hieronder een selectie uit de foto's, op Flickr staan ze allemaal.
Afgelopen weekend weer eens in Metslawier, eh, Mitselwier geweest. Die zaterdag wat foto's gemaakt (en drie op Dokkumer Nieuwe Zijlen)